Atunci cand efectuam cercetari stiintifice, scopul nostru este de a disemina rezultatele acesteia intr-o publicatie. Toti profesionistii din domeniul stiintei si sanatatii sunt recunoscuti pentru curriculumul lor profesional, pentru publicatiile lor, printre alte actiuni importante. Cercetarea, oricat de interesante ar fi rezultatele sale, nu se termina pana cand aceste rezultate nu sunt publicate. Astfel, profesionistul nu numai ca trebuie sa “faca” sanatate, ci si sa “scrie” sanatatea. Scrierea slaba poate determina o lucrare sa treaca nepublicata sau sa fie intarziata publicarea, indiferent cat de buna este munca sau cercetarea.

sursa: masina de scris

Cerintele pe care fiecare revista sau web le solicita pot varia foarte mult de la unul la altul si, de asemenea, in functie de disciplinele profesionale. Prin urmare, acest articol va servi drept ghid, dar ar trebui sa revizuiti intotdeauna regulile de publicare ale fiecarui mediu si sa va adaptati munca la acesta.

Pentru publicatiile stiintifice, cercetatorul se afla de obicei intr-o problema atunci cand doreste sa-si faca publica opera si sa o introduca intr-un sector in care se invecineaza aproape perfect cu rezultatele si cu vocabularul sau limbajul folosit. Daca ceea ce  propunem sunt publicatiile stiintifice, trebuie sa mentineti un limbaj profesional destinat publicului cel mai intelectual si instruit in acest domeniu, dar daca preferati sa faceti diseminarea catre populatia generala, trebuie sa va adaptati limba astfel incat sa fie pe deplin de inteles pentru cei care nu au studii sau formare in domeniul respectiv. In functie de articolul ce urmeaza a fi redactat cat si de subiect, poti alege si limbajul folosit.

Alegeti  o tema

Inainte de a incepe, ganditi ca si cum vorbiti cu cititorul sau cu publicul ales. Oricare ar fi categoria profesionala, veti putea gasi intotdeauna subiecte interesante pentru a va putea scrie articolul. Incercati sa vorbiti despre subiecte legate de ziua  de zi, de munca , de pacienti sau clienti, de cazuri sau curiozitati de-a lungul carierei  profesionale, explicati o anumita functie pe care o indepliniti,  un protocol sau o traiectorie, explicati unele pregatiri etc…

Cercetati subiectul ales si analizati informatiile pe care doriti sa le utilizati.

Actualizati intotdeauna informatiile. Ceea ce doriti sa explicati poate fi o grija pentru un pacient, dar trebuie sa luati in considerare daca ceea ce ati scris este adecvat sau ati schimbat protocolul de actiune. Feriti-va de a pune informatii care nu sunt actualizate, deoarece puteti primi unele comentarii impotriva.

Lista de idei

Puneti-va intrebari la care doriti sa vi se raspunda in articol. Raspunsurile va vor ajuta sa scrieti articolul. Faceti o schita inainte de a incepe sa  scrieti, descrieti sectiunile despre care veti scrie.

Cu siguranta aveti mai multe subiecte in minte pentru a va putea scrie articolul, dar nu ati ajuns niciodata la ele. Prioritizati-le si faceti scheme sau tabele pentru a va ajuta. Acestea trebuie sa fie  intr-un mod care ajuta vizual,modul in care se poate incepe…

By